Wyposażamy Sklepy
Wyposażamy sklepy
Wyposażamy Biura
Wyposażamy biura
Wyposażane sklepy przez ABM
Realizacje

Nr 1/2007 * Moda na Wieszaku


Artykuł: Moda na wieszaku sklepowym


moda_na_wieszaku_550


MODA NA WIESZAKU

Autor: Paulina Czarnecka
Pismo: Jeans & Sportswear

O tym, jak ważny jest sposób prezentacji odzieży w sklepie przekonał się niejeden sprzedawca. Ubrania wyłożone na półce, czy leżące w koszu, pomięte i nieestetycznie wyglądające sprzedają się słabiej. Dobrze dobrany wieszak potrafi wyeksponować atuty odzieży i - tym samym, zachęcić klientów do zakupów.

Wieszaki w sklepach, czy firmach odzieżowych są sprzętem tak powszechnym i oczywistym, że często nie docenia sie ich roli. A jest ona coraz większa. Wieszaki pełnią nie tylko funkcje praktyczne, ale także – dzięki ciągle poszerzającej sie ich ofercie – estetyczne. Dziś wieszaki podkreślają walory zawieszonej na nich odzieży i tworzą z nią swoista kompozycję. Często też wykorzystywane są przez firmy odzieżowe jako gadżety reklamowe.

Sztuka prezentacji

Wraz z rosnącą ofertą wieszaków ewoluował sposób ich wykorzystania. Wieszaki stały sie stałym elementem ekspozycyjnym sklepów, dopełniającym całości ich wyposażenia. - Nasza firma podąża za aktualnymi trendami, stąd duże zainteresowanie oferowanymi w ABM S. A. Wyposażenie Sklepów, systemami konfekcyjnymi. Oprócz mebli modułowych, wielofunkcyjnych, pozwalających ergonomicznie i estetycznie zagospodarować przestrzeń sklepu i efektownie zaprezentować odzież, nasza firma oferuje kompleksowe usługi: od doradztwa i projektowania, poprzez produkcję, transport i montaż, aż po sprzedaż wyposażenia uzupełniającego, takiego jak wózki, koszyki, metkownice, listwy cenowe oraz oczywiście wieszaki. W ofercie naszej firmy pojawiły sie ostatnio bardzo ładne manekiny całopostaciowe do prezentowania odzieży; kilka z nich oferowanych jest teraz po cenach promocyjnych. Można im dobrać dowolny rodzaj i kolor fryzury – mówi Dominika Morawska, kierownik stoiska Market w firmie ABM S. A. Wyposażenie Sklepów.

Kiedyś wieszaki spełniały jedynie funkcje logistyczne, transportowe, dziś jest równie ważne, by wieszak stanowił całość wraz z dana kolekcją, by odpowiadał jej konkretnemu charakterowi i za pomocą logo podkreślał markę i styl kolekcji. Oprócz wieszaków profilowanych, spodniowych i bluzkowych coraz częściej dostępne są akcesoria wieszakowe, takie jak wieszaki na paski, czapki, szale. Wiąże sie to z tym, że coraz częściej uzupełnieniem kolekcji sa różnego rodzaju dodatki (apaszki, chusty, szale, paski) i one tez musza byc odpowiednio wyeksponowane - mówi Anna Łoś, specjalista ds. marketingu firmy Tomplast, producenta wieszaków.

Właściwy wybór

Przy wyborze wieszaków czai sie na klientów kilka pułapek. Po pierwsze, choć to sprawa bardzo istotna – nie jest najważniejszy wygląd wieszaka, lecz to, jak na nim będzie wyglądała odzież. - Obecnie wieszak musi idealnie pasować do ubrania, więc modne są wieszaki typu bąble, czyli wypełnione powietrzem; choć bardzo efektywne, nie do końca spełniają swoje funkcje. Ciężko jest też stwierdzić, które wieszaki są najczęściej stosowane, ponieważ w dużej mierze zależy to od charakteru danego sklepu. Zdecydowana przewagę maja tutaj wieszaki profilowane lub specjalnie tworzone do kolekcji sklepowych, bo na nich odzież dobrze sie prezentuje – twierdzi Anna Łoś z firmy Tomplast. Po drugie, każdy rodzaj odzieży wymaga innego sposobu prezentacji. Dlatego wieszaki przede wszystkim powinny być dobrane tak, by najlepiej spełniały swoje funkcje. - Klienci często popełniają podstawowy błąd myśląc, że jednym rodzajem wieszaka uda sie obsłużyć całą kolekcję. Innego wieszaka użyjemy do bluzki, innego - do żakietu, a jeszcze innego do bielizny. Często bowiem od wieszaka zależy, czy odzież będzie sie prezentowała jako idealnie skrojona, czy wyjdą na jaw wszystkie jej faktyczne lub nieistniejące mankamenty. Faktem jest, że niektóre wieszaki, zwłaszcza te, wykonane z przeźroczystego tworzywa PS (jedno z popularniejszych w sklepach), nie nadają się na odzież ciężką i mogą się zniszczyć. Forma Tomplast proponuje w tym zakresie wieszaki wykonane ze specjalnego tworzywa, które nie ulega pęknięciom, a nadal pozostają przeźroczyste. - Jest to wyjątkowa na polskim rynku oferta, która właścicielowi sklepu pozwala wybrać wieszak przeźroczysty, na którym można będzie powiesić marynarkę, czy spodnie dżinsowe, i nie ulegnie on zniszczeniu – mówi Anna Łoś.
Trend na wieszaki przeźroczyste potwierdzają również specjaliści z firmy ABM S. A. Zwracają też uwagę na to, jak ważne jest dopasowanie wieszaka do danego typu odzieży. - Klienci najchętniej kupują kolorowe wieszaki plastikowe, a wieszaki z przeźroczystego plastiku z ruchomym, metalowym uchwytem są prawdziwym hitem. Jednak ważny jest rodzaj odzieży, jaka ma być prezentowana – w naszym salonie można kupić specjalistyczne wieszaki na bieliznę, na pantofle, odzież – wśród tych ostatnich można wyróżnić wieszaki na spodnie i spódnice wykonane z metalu lub plastiku, z „żabkami” lub ściskane. Swetry i odzież ciężką (żakiety, marynarki, płaszcze) prezentuje się na wieszakach z poszerzanymi ramionami. W ofercie naszej firmy są też wieszaki wypełnione powietrzem oraz wieszaki chromowane. Można u nas kupić każdy rodzaj wieszaków do sklepów konfekcyjnych , można też złożyć indywidualne zamówienie, a my wykonamy wieszaki z dowolnym logo firmy handlowej klienta lub producenta odzieży – mówi Dominika Morawska z firmy ABM S. A.
Wzrost znaczenia reklamowego wieszaków zaobserwowali również inni producenci wieszaków. - Najpopularniejsze są wieszaki profilowane z metalowymi uchwytami, które na życzenie klienta produkujemy w dowolnym kolorze i często z logo. Klienci mają do wyboru wieszaki bluzkowe płaskie i profilowane, żakietowe, spódnicowe, spodniowe itp., jednak coraz częściej na jednym wieszaku chcą łączyć np. żakiet ze spódnicą. Tu dobrze sprawdza sie poprzeczka z klamrami. Chcąc być na bieżąco, staramy sie dopasować do wymagań klienta i obowiązującej mody dlatego chętnie wdrażamy nowe wzory i unowocześniamy stare – mówi Edyta Chucik z firmy Delta.

Dobrze dopasować

O wyborze wieszaka przez klienta decyduje wiele czynników. Należą do nich m.in. rodzaj kolekcji, sezon, wygląd sklepu itd. Ważne jest to, by umiejętnie dopasować wyposażenie sklepu do jego wystroju i charakteru. - Klient, decydując się na wybór określonego wieszaka, powinien odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań, m.in. jaki charakter ma mieć jego sklep i w związku z tym, jaki kolor wieszaka lub jego rodzaj będzie najodpowiedniejszy. Czy cała kolekcja ma wisieć na jednym tylko rodzaju wieszaka, czy może powinien zróżnicować wieszak w zależności od materiału, czy odzieży. Czy na wieszaku dodatkowo chcemy umieścić logo, i czy wraz ze zmianą kolekcji z – na przykład jesienno-zimowej na wiosenna, chcemy zmieniać wieszaki, czy pozostać przy tych samych. Zasadniczym pytaniem jest też fakt, czy odzież sprzedawana jest z wieszakiem, czy tez nie – mówi Anna Łoś. Wieszak stanowi spójną część ekspozycji odzieży w sklepie. Musi być dobrany do rodzaju odzieży, pasować kolorem do ogólnego wystroju wnętrza, większość musi mieć także logo firmy – mówi Edyta Chucik z firmy Delta.

Głównym czynnikiem, którym kieruje się klient jest kolekcja, jaką chce zaprezentować – wiosną i latem wybierana są wieszaki na odzież lekką, bluzkowe, żakietowe, z wąskim 2-3 cm ramieniem, w sezonie zimowym – wieszaki do odzieży ciężkiej, czyli do garniturów, płaszczy, kurtek – 5-7 cm. Wybór zależeć też może od indywidualnych upodobań – dodaje Edyta Chucik. Jeśli będziemy znali własne potrzeby i preferencje, z łatwością dopasujemy do nich odpowiednie wieszaki. Jednak najpierw należy uświadomić sobie, jak wiele może znaczyć i jak wiele może zmienić niedoceniany powszechnie wieszak.


 

« Powrót