Wpływ koloru na decyzje zakupowe
Artykuł: Wpływ koloru w sklepie spożywczym na zakupy
Odpowiedni sposób prezentacji produktów spożywczych przez właściwy dobór mebli i wyposażenia dodatkowego gwarantuje zwiększenie ruchu klientów w sklepie. Producenci mebli stosują zróżnicowaną kolorystykę - meble mogą być neutralnym tłem dla produktów eksponowanych w barwnych opakowaniach albo mogą podkreślać swoim wyglądem naturalne piękno produktów świeżych - warzyw, owoców, pieczywa.
Każdy sklep jest inny, a przestrzeń, wystrój i aranżacja sklepu są formą bezosobowej komunikacji, która wpływa na klienta bez jego świadomego uczestnictwa. Wygląd zewnętrzny sklepu jest bardzo ważnym komunikatem marketingowym - pełni równie ważną rolę, jak wygląd samego produktu na sklepowej półce, często decyduje o tym, czy klient wejdzie do sklepu, czy nie.
Świadomie i odpowiednio zastosowany kolor podnosi sprzedaż danego produktu. Kolor lub raczej kolory w różnych zestawieniach to rodzaj emocjonalnego kodu. Przy aranżacji wnętrza należy uwzględnić ten psychologiczny wpływ koloru, aby stworzyć przyjaźnie emocjonalne wnętrze, pobudzające klienta do zakupu. Większość ludzi odczuwa zmiany nastroju pod wpływem danego koloru. Ludzie przypisują barwom symboliczne znaczenie, np. błękitny kojarzy się ze spokojem, pomarańczowy - z ciepłem, żółty - z radością i działaniem, czarny - z luksusem i elegancją, zielony ze świeżością, purpura jest symbolem władzy, a fiolet symbolizuje moc i szlachetność. Są to ogólnie znane symboliki kolorów, dzięki którym łatwo wywołać u klienta daną reakcję. Doradcy ABM zapewniają odpowiedni właściwy dobór mebli i wyposażenia dodatkowego. Regały oferowane są standardowo w kolorze z palety RAL 9001. To kolor preferowany przez właścicieli sklepów, ponieważ jest dobrym, neutralnym, eleganckim tłem do eksponowania barwnie opakowanych produktów spożywczych. Na życzenie klienta dostępne są inne kolory z palety RAL.
Kolorowym dodatkiem wpływającym na ogólne wrażenie lub odzwierciedlającym przyjętą kolorystykę sklepu są listwy cenowe. Nowością w ofercie ABM jest wykonywanie kolorowych nadruków reklamowych na panelach do podświetleń - to ładny element dekoracyjny, dodatkowo wyróżniający prezentowane na regałach towary. Kolorem operujemy także wykonując boksy kasowe, firmowe koszyki, rączki wózków sklepowych, czy oznaczenia działów asortymentowych w sklepie. Regały specjalistyczne, przeznaczone dla sklepów i stoisk branżowych - piekarni, cukierni oraz sklepów i stoisk warzywno - owocowych, czy alkoholowych wykonane są z drewna, płyty lub na bazie regału metalowego. Przy ich produkcji stosuje się kolorowe laminaty, obudowy z drewna lub drewno w kolorze naturalnym lub zabarwione na zielono i olejowane w celu wyeksponowania walorów produktów świeżych.