Zabezpieczenia przeciwkradzieżowe dla małego sklepu


Artykuł: Zabezpieczenia przeciwkradzieżowe dla małego sklepu

zabezpieczenia_przeciwkradziezowe_do_malego_sklepu_650 

Mniejsze sklepy szukają tańszych rozwiązań, prezentujących dobry poziom jakościowy i estetyczny. Najnowsza generacja systemów wejściowych dla większych placówek sterowana może być fotokomórką, radarem, przyciskiem, zegarem, kartą magnetyczną. Zapewnia dużą ilość różnorodnych wariantów i gwarantuje optymalny wybór systemu odpowiedniego dla danego typu obiektu handlowego.

Kradzieże w sklepach stały się prawdziwą plagą. Najczęściej ze sklepowych półek znikają artykuły spożywcze, alkohol, kosmetyki, płyty oraz drobne produkty elektroniczne. Właściciele sklepów redukują straty spowodowane kradzieżami, przerzucając koszty na klientów. Rocznie dopłacamy" do złodziei średnio po 150 zł.

Właściciele większych sklepów wykupują dodatkowe ubezpieczenia, inwestują w ochronę i systemy zabezpieczeń elektronicznych, pozwalające na nieograniczony dostęp klientów do produktów. Zdają sobie sprawę z tego, że im towar jest bardziej dostępny i prezentowany bez ograniczeń, tym szybciej klient go kupi. Musi być jednak dobrze zabezpieczony przed kradzieżą. A co ma zrobić przysłowiowy Kowalski - właściciel osiedlowego sklepu spożywczego?

Podstawa to zminimalizowanie okazji do kradzieży. Praktycznym rozwiązaniem jest uporządkowanie ruchu klienta w sklepie oraz zastosowanie luster dla poprawienia widoczności. Lustra p/kradzieżowe akrylowe lub szklane montuje się do sufitu lub filarów w miejscach słabo widocznych dla obsługi sklepu - między gondolami lub za regałami w narożnikach ciągów regałów. System prowadzenia klienta wskazuje kierunek poruszania się po sklepie - służy efektywnej organizacji przestrzeni sklepu, oddziela część wejściową od kasowej, magazynową od handlowej.

ABM oferuje kompleksowe rozwiązania przeznaczone do sklepów o zróżnicowanej powierzchni - bramki mechaniczne i elektroniczne (wyposażone w fotokomórkę lub radar), młynki wejściowe (kołowroty), słupki, przegrody, stoliki do koszy sklepowych oraz liny w kolorze szarym i granatowym. Wybór rodzaju systemu zależy od wielkości sklepu. - Mniejsze sklepy o powierzchni do 100 mkw. najczęściej nie są wyposażane w taki system - czasem właściciele instalują pojedynczą, otwieraną ręcznie bramkę sprężynową, która samoczynnie zamyka się po tuż wejściu klienta. W nieco większych sklepach, wyposażonych wyłącznie w koszyki, także wystarczy pojedyncza bramka, stolik pod koszyki i przegroda ukierunkowująca ruch w sklepie. Jeśli jednak klienci korzystają z wózków, bardziej odpowiedni będzie młynek wejściowy (kołowrót) i bramka do przepuszczania wózków. Tego typu system lepiej kieruje ruchem klientów.

Duże sklepy o powierzchni 300-500 mkw. inwestują w systemy elektroniczne wyposażone w fotokomórki lub radar - mówi Ryszard Rudnik, dyrektor d/s logistyki i transportu ABM.

Ceny systemów prowadzenia klienta są bardzo zróżnicowane. Ich poziom zależy od rodzaju systemu, a także od producenta.

« Powrót